گروه شهری : شهردار تهران از تدوین لایحه جامع مدیریت یکپارچه شهری طی ۴سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر دیگر قبیله‌گرایی و سیاست‌‌زدگی معنی ندارد.

مترو

محمدباقر قالیباف در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که یکشنبه شب از شبکه 2 سیما پخش شد، بیان داشت:‌ امیدوارم شوراها که نهاد غیردولتی و پا گرفته از دل مردم هستند و نقش جدی و اساسی در زندگی مردم دارند در دوره جدید فعالیت‌شان موفق باشند. شهردار تهران درخصوص نظرسنجی از شهروندان درباره عملکرد 8ساله شهرداری تهران اظهار داشت: براساس آمار و نظرسنجی‌های صورت گرفته شهروندان رضایت نسبی را از عملکرد 8ساله مدیریت شهری دارند که البته این متعلق به بنده نیست و متعلق به همه دوستان بنده در شهرداری و شورای سوم است.

شهردار تهران تأکید کرد: در 8سال گذشته ساخت 200مسجد در دستور کار شهرداری بود که از این تعداد 60مسجد ساخته شد، 60مسجد در حال ساخت و مابقی نیز در حال واگذاری زمین است؛ ضمن اینکه در این مدت در بخش فرهنگی و ساخت سینماها نیز اقدامات خوبی انجام شده است. قالیباف افزود: تعداد زیادی سینما در این مدت ساخته شده است که در این دوره 8ساله توجه ویژه‌ای نیز به حوزه سلامت، مدارس و سرای محلات شده و در واقع رویکرد شهرداری در این زمینه اجتماعی و فرهنگی بوده است.

شهردار تهران ادامه داد: امروزه رقبای سیاسی و کاری بنده که همه آنها برای بنده محترمند تأیید می‌کنند که در جنوب شهر تحولات خوبی صورت گرفته است و با 10سال قبل قابل قیاس نیست. قالیباف افزود: شهرداری تهران در دوره جدید براساس برنامه تدوین شده حرکت خواهد کرد. وی تصریح کرد: در 4سال آینده شاهد یک جهش بزرگ در حوزه توسعه اجتماعی و رشد و تعالی برای شهر تهران خواهیم بود. قالیباف افزود:‌ بنده یک برنامه مدون را در 10محور تقدیم اعضای شورای شهر کردم که این برنامه مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گرفت که امیدواریم با تدبیر و با حمایت شورای شهر این برنامه‌ها را اجرا کنیم و بتوانیم یک جامعه انسانی‌تر و اسلامی‌تر را داشته باشیم. شهردار تهران درخصوص اولویت‌های شهرداری تهران نیز گفت:

برنامه‌محوری یکی از اولویت‌های شهرداری در این دوره خواهد بود و اولویت بنده تدوین یک برنامه عملیاتی و ارسال آن به شورای شهر است که امیدواریم پس از تصویب برنامه اشاره شده از سوی شورای شهر و مجلس شورای اسلامی این برنامه از سال 93 تا 97 و در یک فاصله زمانی 4ساله اجرا شود. قالیباف اضافه کرد:

هم‌اکنون قبیله‌گرایی و سیاست‌زدگی معنی ندارد؛ ضمن اینکه در مدیریت جهادی توجه به تخصص، علم‌گرایی و خرد جمعی مورد نظر است. شهردار تهران تصریح کرد: بنده آمادگی همکاری خود را با اعضای 31نفره شورای شهر اعلام می‌کنم و به دور از هرگونه نگاه سیاسی آماده همکاری با یکدیگر هستیم. قالیباف افزود: شهرداری تهران آمادگی هر نوع همکاری را با دولت جناب آقای روحانی دارد و مطمئن هستم شهرداری می‌تواند تعامل خوبی را با دولت داشته باشد.

شهردار تهران درباره انتشار بعضی از مطالب خاطرنشان کرد:‌ در روزهای گذشته عنوان کردند آیا شهرداری تهران نظارت‌پذیر است یا خیر و یا اینکه تهران به شهری کارگاهی تبدیل شده است؛ آیا در گذشته فرهنگ نظارت‌پذیری در شهرداری تهران حاکم بوده است؟ تا سال82 هیچ نظارت مالی به‌صورت حسابرسی از شهرداری تهران صورت نگرفته است. وی به انحلال شورای اول اشاره کرد و گفت: یکی از اتفاقات بزرگی که در شهر تهران افتاد این بود که در 8سال گذشته نمایندگان مردم در شورای شهر بر شهرداری تهران نظارت می‌کردند و این نشان می‌دهد که شهرداری در سال‌های گذشته نظارت‌پذیر بوده است.

وی درباره پروژه‌های شهرداری تهران گفت: بنا بود تا پایان این دوره پروژه نیمه‌تمامی در شهر تهران نباشد، تنها پروژه‌ای که در چند هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد پروژه پل صدر است که افتخار جامعه مهندسی محسوب می‌شود. قالیباف همچنین به‌دلیل اینکه برنامه‌هایش برای سال 93 تا 97 هنوز به شورای شهر ارائه نشده و اعضای شورا این برنامه‌ها را تأیید نکرده‌اند از اعلام برنامه‌های خود صرف‌نظر کرد. شهردار تهران به حمل‌ونقل شهری اشاره کرد و گفت: خط 3متروی تهران به طول 27کیلومتر در مهرماه افتتاح می‌شود و این خط از جنوبی‌ترین قسمت تهران تا مصلا است که یک میلیون مسافر را در روز جابه‌جا می‌کند. وی ادامه داد: تا خرداد سال آینده 17کیلومتر باقیمانده این خط نیز افتتاح می‌شود.

قالیباف با بیان اینکه حداقل سالی 15کیلومتر مترو به شهر تهران اضافه می‌شود، گفت: متروی فرودگاه امام به شهر تهران نیز امسال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود. شهردار تهران گفت: تهران در حال حاضر 165کیلومتر مترو دارد که تا پایان این دوره به 230کیلومتر خواهد رسید. در ادامه این گفت‌وگوی خبری قالیباف به 10محور از برنامه‌های خود اشاره کرد و گفت: مدیریت منابع انسانی، توسعه اجتماعی و فرهنگی، شهری با هویت ایرانی و اسلامی، شهری با عملکرد ملی و جهانی، شهری پاک، توجه به خدمات شهری، شهرسازی بر مبنای معماری اسلامی و اقتصاد شهری مدرن از برنامه‌های بنده در 4سال آینده است.

کد خبر 230457
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز